Oradan Buradan 3

Pazar, Ocak 25, 2015 Di. 0 Comments

Burayı boşladığım bu uzun zaman boyunca düşünüp taşındım ve de artık yazı yazmamaya karar verdim. Yapıcağım tek şey okuduğum kitaplardan beğendiğim alıntıları yazmak olucak. Kendinize hep iyi bakın çocuklar belki bir gün tekrar yazmaya geri dönerim. 

"-Seni seviyor olmalı. -Belki ama bana göstermedikten sonra neye yarar?"

"İyi şeyler insanın başına bir anda gelir, korkutucu olsalar bile, bir şey korkutmuyorsa doğru değildir."

"Beni anlamıyor musun? Senin bir sürü sevgilin olmuş, benimse istediğim ilk erkek sensin."

"Genelde bizler, biriyle tanıştırıldığımızda ilk saniyelerde bir karara varırız. İlk etkidir bu ve genellikle de doğru çıkar. Ondan bir ışık, bir enerji almışsanız, bir sempati yakalanışsanız tamamdır."

"Hiç kimse duyumsamasın istiyorum, acılarımla taşlaştırdığım yüreğimi."

"Başarı bunun içindir. Seni terkeden kişilere 'Koydum mu?' demek için."

"Geleceğim nasıl olur bilmiyorum ama bir şeyi biliyorum. Sen orada olmayacaksın."

"Erkekler temelde birer göttür."

"Bana göre aşk, çaresiz bir hayalgücü ile doğan ve tüm dünyaya yayılan bir saplantıdan ibaretti."

"Benim zihnimde aşk; bir çeşit 'sonsuza dek mutlu' kandırmacası içinde, insanın yalnız kalma korkusuyla savaşmak için kendi kendine yarattığı bir şeydi. Hormonlar, biyoloji ve kimyadan ibaretti."

"Olağanüstü erkekler, olağanüstü kadınlarla birlikte olurlardı ve o, son derece sıradandı."

"O, Gracie gibi sade kadınlara, baı şeylerin elde edilemez olduğunu hatırlatmak üzere tanrının yaratmış olduğu ışıltılı, insanüstü bir yaratıktı."

"Sanırım ne zaman birinin başına olağanüstü bir durum gelecek olsa o gün, hep huzursuzca uyanmakla başlar."

"Bir insan nasıl okumayı sevmezdi ki? Bu gerçek yaşamın sepya tonlarından kurtulup gerçekten heyecan verici bir şeyler tecrübe etmek için tek yoldu."

"Ve sonra bir anda, henüz kimse tarafından sevilmeden öleceğim gün geldi aklıma. Kelime her ne kadar bulanık olsa da düşünebildipim tek şey aşktı. Ve nasıç hiç aşık olmadığım. Başka bir insanın beni düşündüğünü bilerek uykuya dalmanın nasıl bir şey olduğunu bilemeyecektim. Kalabalıkta ilerlemeye çalışırken birinin belime dokunarak beni yönlendirmesinin nasıl bir şey olduğunu. Ya da bir başkasının yüzünün tüm hatlarını ezbere bilip bundan sıkılmamanın ne demek olduğunu da. Tüm bunlar hep flu kalacaktı benim için."

"Her kız biraz çatlaktır. Sadece bazıları bunu gizlemekte diğerlerinden daha başarılıdır."

"Görünen o ki; aklınızda bir erkek varsa herhangi bir akademil aktivite içinde bulunmak imkansızmış."

"Aşk, o filmlerdeki gibi çözülmesi gereken bir denklem değil. Gerçek aşk hikayelerine baksana. O formülü hatırlanması güç sisin içindekilere değil. Okulda öğrettikleri aşk hikayeleri, şu sonsuza dek sürenler. Oralarda aşk, başkahramanları hep yok ediyor. Onları birbirinden ayırıyor. Yaşamlarını yaşanmaz kılıyor."

"Mutluluğumun bir erkeğe bağlı olmasını istemiyorum. Bunun kimseye bir faydası olduğunu görmedim."

"Siz kadınlar. Aşkın illa zor olmasıyla ilgili bu takıntınız da ne? Gerçek romantizm sadece felaketler içinde mücadele ederek mi elde edilir? Neden kızlar hiçbir sıkıntı yaşamadan iyi biriyle tanışmayı hayal etmez ki?"

"İster gerçek aşk olsun ister kandırmaca, hepsi aynıydı. Hepsi acıyla sonlanıyordu."

"Olması gereken şeyler her saman olan şeylerle aynı olmaz; özellikle konu aşksa. Mutlu sonlar kitapçıların kurgu raflarına aittir. Gerçek hayatta insanlar sevgililerini durdurmak için onları hava alanına kadar kovalamazlar. Okulun en popüşer çocuğu en inek kızına aşık olmaz. Arkadaşlar bir anda, Empire State Binası'nın çatısında, yağmurun altında, yeni yıla girmek için geri sayarlen birbirlerine aşklarını keşfetmezler."

"Filmlerin, tabi aşk filmleriyle, duygusal filmlerin, sonu mutlu bitmeliydi. Çünkü hayatta genellikle öyle olmuyordu. Aşklar bitiyor ya da hiç başlamıyordu. Ya da bir yerlerde acı verici ayrılıklar yaşanıyordu."

"Erkekler ayakkabı gibidir. Onları denersin, bir süre giyersin... Sana yakıştıkları sürece. Sonra dolaba tıkar ve yenisini alırsın."

"Bana aşık bir adama aşık olmayı ne kadar çok istediğini biliyor musun?"

"Ben insanlar arasında yaşanan her şeyin bir nedeni olduğuna inanıyorum. Bazrn yürür, bazen yürümez ama her zaman bir nedeni vardır."

"Ne hissediyorsan onu hissetmeli, neysen o olmalısın."

"Güven mi istiyorsun? Eğitebileceğin, çağırdığında gelecek bir köpek yavrusu al. Aşk korkutucu olmak zorunda. Çünkü korku olmayan yerde heyecan olmaz."

"...beyaz atlı prens gerçekçi bir seçenek değil. Ama içimde bir yanım kocaman, muhteşem bir romantizm istiyor. Tutku istiyorum. Ayaklarımın yerden kesilmesini istiyorum. Deprem istiyorum ya da bir, ne bileyim, koca bir kasırga, heyecan verici bir şey. Bazen dışarı da beni bekleyen yepyeni, heyecan dolu bir yaşam varmış gibi hissediyorum."

-D.

0 yorum: